Mamy najlepszą w Polsce strategię marki pracodawcy
Wygraliśmy Konkurs Employer Branding Excellence Awards w kategorii „Strategia EB do 100 tys. zł” organizowany przez HRM Institute. To może być spore zaskoczenie, że organizacja pozarządowa ma strategię dbania o pracowników i to taką, która wygrywa w bardzo rozpoznawalnym konkursie. A jednak! Ujawniamy, jak do tego doszło.
Każdego roku pomagamy ok. 1000 dzieci. Nie da się tego zrealizować wyłącznie rękami wolontariuszy. Jesteśmy pracodawcą, zatrudniamy na stałe 170 osób. Praca w naszej fundacji ma sens – 89% Gajuszan mówi o tym co roku w badaniu zaangażowania. Ale… to praca wymagająca przyjęcia rytmu dziecka, czujności na zmieniające się potrzeby i stałego doskonalenia umiejętności. Nasz zespół do eksperci. Utrzymanie ich obecności, zaangażowania i motywacji jest dla nas kluczowe.
I właśnie dlatego znaczenie ma strategiczne, konsekwentne planowanie działań dla pracowników. Robimy to od lat. Jako jedna z niewielu organizacji pozarządowych mamy dział personalny, który na podstawie wyników badania zaangażowania planuje strategię na kolejny rok.
We wniosku konkursowym opisaliśmy 5 projektów składających się na strategię:
MAGIEL STOP, czyli projekt poprawy komunikacji i przepływu informacji. Jego elementem było wdrożenie wewnętrznego newslettera (tzw. Flaming – w nawiązaniu do ptaszka z logo fundacji).
POCIĄG DO TULI, czyli działania mające na celu zmniejszenie rotacji pracowników Interwencyjnego Ośrodka Preadopcyjnego Tuli Luli oraz zwiększenie poziomu ich zaangażowania.
ZATRZYMAJ SIĘ W PAŁACU, czyli projekt zmierzający do wsparcia emocjonalnego pracowników hospicjum stacjonarnego, wdrożenia nowych standardów pracy oraz poprawy przepływu informacji w jednostce.
JU-BALANGA, czyli jubileuszowy bal dla pracowników i wolontariuszy z okazji 25-lecia fundacji, który pomógł nam zadbać o poczucie docenienia u pracowników.
AKADEMIA ZARZĄDZANIA SZEF XXI, czyli program, który pomógł menadżerom lepiej rozumieć potrzeby i zarządzać ludźmi.
Najbardziej spektakularne efekty:
- Poziom stabilności i bezpieczeństwa pracy wynosi 85%, a jeszcze rok wcześniej było to tylko 55%.
- Poziom zaangażowania osiąga dziś 79%, a wskaźnik wewnętrznej determinacji, żeby wykonywać dobrze pracę – 83%.
- 79% osób mówi dziś, że nie chce odejść z pracy, to o 20 p.% więcej niż rok temu. I co ciekawe 83% osób, które odeszły, chciałoby wrócić.
- 75% zespołu uważa fundację za dobrego pracodawcę.
- 89% osób czuje, że ich praca ma sens.
- 84% odczuwa satysfakcję z wykonywania obowiązków.