Mamy najlepszą w Polsce strategię marki pracodawcy

Emplyer Branding statuetka za najlepszą strategię trzymana w ręku kwartalnik2024

Wygraliśmy Konkurs Employer Branding Excellence Awards w kategorii „Strategia EB do 100 tys. zł” organizowany przez HRM Institute. To może być spore zaskoczenie, że organizacja pozarządowa ma strategię dbania o pracowników i to taką, która wygrywa w bardzo rozpoznawalnym konkursie. A jednak! Ujawniamy, jak do tego doszło.

Każdego roku pomagamy ok. 1000 dzieci. Nie da się tego zrealizować wyłącznie rękami wolontariuszy. Jesteśmy pracodawcą, zatrudniamy na stałe 170 osób. Praca w naszej fundacji ma sens – 89% Gajuszan mówi o tym co roku w badaniu zaangażowania. Ale… to praca wymagająca przyjęcia rytmu dziecka, czujności na zmieniające się potrzeby i stałego doskonalenia umiejętności. Nasz zespół do eksperci. Utrzymanie ich obecności, zaangażowania i motywacji jest dla nas kluczowe.

I właśnie dlatego znaczenie ma strategiczne, konsekwentne planowanie działań dla pracowników. Robimy to od lat. Jako jedna z niewielu organizacji pozarządowych mamy dział personalny, który na podstawie wyników badania zaangażowania planuje strategię na kolejny rok.

We wniosku konkursowym opisaliśmy 5 projektów składających się na strategię:

MAGIEL STOP, czyli projekt poprawy komunikacji i przepływu informacji. Jego elementem było wdrożenie wewnętrznego newslettera (tzw. Flaming – w nawiązaniu do ptaszka z logo fundacji).

POCIĄG DO TULI, czyli działania mające na celu zmniejszenie rotacji pracowników Interwencyjnego Ośrodka Preadopcyjnego Tuli Luli oraz zwiększenie poziomu ich zaangażowania.

ZATRZYMAJ SIĘ W PAŁACU, czyli projekt zmierzający do wsparcia emocjonalnego pracowników hospicjum stacjonarnego, wdrożenia nowych standardów pracy oraz poprawy przepływu informacji w jednostce.

JU-BALANGA, czyli jubileuszowy bal dla pracowników i wolontariuszy z okazji 25-lecia fundacji, który pomógł nam zadbać o poczucie docenienia u pracowników.

AKADEMIA ZARZĄDZANIA SZEF XXI, czyli program, który pomógł menadżerom lepiej rozumieć potrzeby i zarządzać ludźmi.

Najbardziej spektakularne efekty: