Sprawozdanie merytoryczne 2013
Roczne sprawozdanie merytoryczne z działalności organizacji pożytku publicznego za rok 2013
Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej:
- Formularz należy wypełnić w języku polskim;
- Sprawozdawca wypełnia tylko przeznaczone dla niego białe pola;
- W trakcie wypełniania formularza istnieje możliwość dodawania wierszy oraz zawijania tekstów w polach;
- We wszystkich polach, w których nie będą wpisane odpowiednie informacje, należy wstawić pojedynczy znak myślnika (-);
Data zamieszczenia sprawozdania: 2014-07-03
Dane organizacji pożytku publicznego
1. Nazwa organizacji |
FUNDACJA GAJUSZ |
||||||||||||
2. Adres siedziby i dane kontaktowe |
Kraj POLSKA |
Województwo ŁÓDZKIE |
Powiat M. ŁÓDŹ |
||||||||||
Gmina M. ŁÓDŹ |
Ulica PIOTRKOWSKA |
Nr domu 17 |
Nr lokalu |
||||||||||
Miejscowość ŁÓDŹ |
Kod pocztowy 90-406 |
Poczta ŁÓDŹ |
Nr telefonu 42-631-00-41 |
||||||||||
Nr faksu 42-631-00-41 |
|||||||||||||
3. Data rejestracji w Krajowym Rejestrze Sądowym |
|||||||||||||
4. Data uzyskania statusu organizacji pożytku publicznego |
2004-05-27 |
||||||||||||
5. Numer REGON |
47169010300000 |
6. Numer KRS |
0000109866 |
||||||||||
7. Skład organu zarządzającego organizacji (Należy wpisać imiona, nazwiska oraz informacje o funkcji pełnionej przez poszczególnych członków organu zarządzającego) |
Imię i nazwisko |
Funkcja |
Wpisany do KRS |
||||||||||
Tisa Żawrocka-Kwiatkowska |
Prezes Zarządu Fundacji |
TAK | |||||||||||
Anna Piekutowska |
Wiceprezes Zarządu |
TAK |
|||||||||||
Anna Rajska-Rutkowska |
Wiceprezes Zarządu |
TAK |
|||||||||||
Łukasz Przysło |
Wiceprezes Zarządu |
TAK |
|||||||||||
8. Skład organu kontroli lub nadzoru organizacji (Należy wpisać imiona, nazwiska oraz informacje o funkcji pełnionej przez poszczególnych członków organu kontroli lub nadzoru) |
Imię i nazwisko |
Funkcja |
Wpisany do KRS |
||||||||||
|
Iwona Hołdrowicz |
Przewodnicząca Rady Fundacji |
TAK |
||||||||||
|
Agnieszka Grodzicka |
Członek Rady Fundacji |
TAK |
||||||||||
9. Cele statutowe organizacji (Należy opisać cele na podstawie statutu organizacji) |
Celem Fundacji jest:
|
||||||||||||
10. Sposób realizacji celów statutowych (Należy opisać sposób realizacji celów statusowych organizacji na podstawie statutu organizacji) |
Fundacja realizuje swoje cele poprzez:
|
Charakterystyka działalności organizacji pożytku publicznego w okresie sprawozdawczym
- 0pis działalności pożytku publicznego.
Opis głównych działań podjętych przez organizację:
- HOSPICJUM DOMOWE DLA DZIECI ZIEMI ŁÓDZKIEJ
W 2013 roku Fundacja GAJUSZ w ramach Hospicjum Domowego dla Dzieci Ziemi Łódzkiej objęła opieką 77 pacjentów. Każdy pacjent przyjęty do hospicjum domowego otrzymuje opiekę medyczną, socjalną, psychologiczną i duchową. Wizyta lekarska odbywa się nie rzadziej niż dwa razy w miesiącu a pielęgniarska minimum dwa razy w tygodniu. Rehabilitant, pracownik socjalny i psycholog odwiedzają dzieci według potrzeb. Każdy z pacjentów jest zaopatrzony w sprzęt medyczny. Pacjenci z rodzin o trudnej sytuacji materialnej mają zapewniony zakup leków. W razie potrzeby Hospicjum zapewnia badania diagnostyczne, specjalistyczny transport medyczny, konsultacje specjalistów (głównie neurologa), rehabilitację.
- PAŁAC – HOSPICJUM STACJONARNE DLA DZIECI
W październiku 2013 roku Fundacja GAJUSZ otworzyła drugie w Polsce hospicjum stacjonarne dla dzieci. Każdy mały pacjent przyjęty do hospicjum otrzymuje opiekę medyczną, a rodzina również socjalną, psychologiczną i duchową. Hospicjum jest mały oddziałem szpitalnym, ale również domem – przytulnym i bezpiecznym. Większość dzieci ma bliskich – opiekunów i rodziców, w hospicjum jest również dla nich miejsce. Robimy wszystko, by rodzice byli jak najbliżej dzieci.
Hospicjum zapewnia badania diagnostyczne, specjalistyczny transport medyczny, konsultacje specjalistów (głównie neurologa), rehabilitację. W pierwszych trzech miesiącach działalności opiekowaliśmy się 9 pacjentami.
- INNA POMOC DLA DZIECI DŁUGOTRWALE CHORYCH
Fundacja od blisko 16 lat współpracuje z Oddziałem Onkohematologii Szpitala Klinicznego nr 4 w Łodzi przy ulicy Spornej 36/50. W 2013 roku Fundacja zatrudniała 3 psychologów, którzy udzielili 1648 porad dzieciom i ich bliskim, łącznie 110 rodzinom. Fundacja prowadzi dla dzieci chorych onkologicznie nowoczesny, systematyczny program terapii przez sztukę oraz spotkania integracyjne typu Gwiazdka, Dzień Dziecka, Andrzejki, Mikołajki itp. Dla pacjentów oddziału prowadzony jest program terapeutyczny „Wszystko jest możliwe”. Dzieci otrzymują szansę na spełnienie marzenia, po to by dać im siłę do walki z chorobą lub powrót do poszpitalnej rzeczywistości, do życia po chorobie – keyboard dla początkującego muzyka, strój lekarski ze stetoskopem dla dziewczynki rozpoczynającej leczenie. Stale prowadzone jest wsparcie infrastruktury oddziału: – zapewnienie dostępu do Internetu oraz obsługi informatycznej i administracyjnej dla 4 laptopów w świetlicy Oddziału, zakup książek, zabawek, gier, materiałów plastycznych, organizacja placu zabaw w ogrodzie szpitalnym o wartości ponad 13 tys. zł., zakup mebli do świetlicy Oddziału VII o wartości 3 tys. zł. Fundacja prowadziła również 34 subkonta dla dzieci w trakcie leczenia, dzięki którym pozyskiwano środki na rehabilitację, leczenie, przejazdy na badania itp.
Rodziny objęte są również opieką socjalną i prawną. - WSPÓŁPRACA Z UNIWERSYTETEM MEDYCZNYM W ŁODZI
W 2013 roku Fundacja GAJUSZ – Hospicjum Domowe dla Dzieci Ziemi Łódzkiej kontynuowała współpracę z Uniwersytetem Medycznym w Łodzi prowadząc Pracownię Pediatrycznej Opieki Paliatywnej Kliniki Pediatrii, Onkologii, Hematologii i Diabetologii w ramach Katedry Pediatrii UM w Łodzi. To jedyne w swoim rodzaju przedsięwzięcie na skalę kraju, kiedy prywatna placówka służby zdrowia wiąże się z uczelnią państwową. Nowy ośrodek, jako pierwszy w Polsce, rozpoczął badanie tak specyficznego obszaru medycyny jaką jest opieka paliatywna nad dziećmi. - WOLONTARIAT
W 2013 roku w Fundacji GAJUSZ działało 132 wolontariuszy – 69 towarzyszyło dzieciom chorym onkologicznie na oddziale Szpitala Klinicznego nr 4 w Łodzi na ul. Spornej lub w Hospicjum Domowym dla Dzieci Ziemi Łódzkiej, a 63 pełniło rolę wolontariuszy akcyjnych.
Odbyły się dwa szkolenia dla kandydatów na wolontariuszy. Wiosenne w okresie 10 – 26 kwietnia 2013 oraz jesienne w okresie 19 listopada – 3 grudnia 2013 r.
Dla wszystkich pracujących wolontariuszy przygotowano warsztaty podnoszące kwalifikacje, spotkania superwizyjne oraz integracyjne. - HOSPICJUM PERINATALNE
W 2013 roku rozpoczęliśmy poradnictwo dla rodzin, które już w okresie ciąży dowiadują się, że ich dziecko ma nieuleczalną chorobę. Udzielamy kompleksowego wsparcia – psychologicznego, medycznego (w tym badania USG), pomagamy w organizacji porodu, organizujemy spotkania z kapelanem. W 2013 roku z takiego wsparcia skorzystała pierwsza rodzina.
2. Informacja dotycząca liczby odbiorców działań organizacji pożytku publicznego w okresie sprawozdawczym.
Zasięg terytorialny prowadzonej przez organizację działalności pożytku publicznego – cały kraj.
Liczba odbiorców działań organizacji:
Osoby fizyczne | 700 |
Osoby prawne | 1 |
Informacje na temat innych (niż wymienionych w pkt 2.1) odbiorców, na rzecz których organizacja działała.
BRAK
3. Informacja dotycząca działalności nieodpłatnej pożytku publicznego organizacji w okresie sprawozdawczym.
Organizacja prowadziła działalność nieodpłatną pożytku publicznego – TAK.
Należy podać informację na temat przedmiotu działalności nieodpłatnej organizacji w okresie sprawozdawczym, wraz ze wskazaniem sfer/y działalności pożytku publicznego, o których mowa w art. 4 ust.1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2010 r. Nr 234, poz. 1536, z późn. zm.), a także kodu/ów PKD 2007 odpowiadającego/ych tej działalności. Jeśli organizacja prowadzi więcej niż 3 rodzaje działalności nieodpłatnej, należy podać informację na temat trzech głównych rodzajów działalności {podanie maksymalnie 3 kodów), zaczynając od głównego przedmiotu działa/ności.
Sfera działalności pożytku publicznego – ochrona i promocja zdrowia.
Przedmiot działalności:
Fundacja prowadzi Centrum Opieki Paliatywnej dla Dzieci w skład którego wchodzą:
- hospicjum domowe
- hospicjum stacjonarne
- hospicjum perinatalne.
Wspiera również dzieci z chorobami nowotworowymi w pozamedycznym zakresie – opieka psychologiczna, socjalna, prawna.
Numer Kodu (PKD) – 94.99.Z.
4. Informacja dotycząca działalności odpłatnej pożytku publicznego w okresie sprawozdawczym.
Organizacja prowadziła działalność odpłatną pożytku publicznego – NIE.
5. Informacja dotycząca działalności gospodarczej organizacji w okresie sprawozdawczym.
Organizacja prowadziła działalność gospodarczą – NIE.
Przychody i koszty organizacji pożytku publicznego w okresie sprawozdawczym
- Informacja o przychodach organizacji.
Łączna kwota przychodów organizacji ogółem (zgodnie z rachunkiem wyników/zysków i strat) | 3,668,2O6.53 zł |
a) Przychody z działalności nieodpłatnej pożytku publicznego | 2,812,141.66 zł |
b) Przychody z działalności odpłatnej pożytku publicznego | O.OO zł |
c) Przychody z działalności gospodarczej | O.OO zł |
d) Przychody finansowe | 21,634.57 zł |
e) Pozostałe przychody | 834,43O.3O zł |
2. Informacja o źródłach przychodów organizacji.
Przychody z 1% podatku dochodowego od osób fizycznych | 87O,664.43 zł |
Ze źródeł publicznych ogółem: | 82,O97.62 zł |
a) ze środków europejskich w rozumieniu przepisów o finansach publicznych | 18,597.62 zł |
b) ze środków budżetu państwa | O.OO zł |
c) ze środków budżetu jednostek samorządu terytorialnego | 63,5OO.OO zł |
d) ze środków państwowych funduszy celowych | O.OO zł |
Ze źródeł prywatnych ogółem: | 1,662,429.51 zł |
a) ze składek członkowskich | O.OO zł |
b) z darowizn od osób fizycznych | 295,958.7O zł |
c) z darowizn od osób prawnych | 1,269,2O6.14 zł |
d) z ofiarności publicznej (zbiórek publicznych, kwest) | 97,264.67 zł |
e) ze spadków, zapisów | 0.00 zł |
f) z wpływów z majątku (w szczególności sprzedaży lub wynajmu składników majątkowych) | 0.00 zł |
Z innych źródeł | 997,583.7O zł |
3. Informacje o sposobie wydatkowania środków pochodzących z 1% podatku dochodowego od osób fizycznych.
Stan środków pochodzących z 1% podatku dochodowego od osób fizycznych na pierwszy dzień roku sprawozdawczego |
O.OO zł |
||
Wysokość kwoty pochodzącej z 1% podatku dochodowego od osób fizycznych wydatkowanej w okresie sprawozdawczym ogółem |
1,177,O34.O4 zł |
||
Działania, na które wydatkowano środki pochodzące z 1% podatku dochodowego od osób fizycznych w okresie sprawozdawczym (w szczególności określone w pkt II.1.1), oraz szacunkowe kwoty przeznaczone na te działania |
|||
|
|
|
|
1 |
Centrum Opieki Paliatywnej dla Dzieci |
87O,664.43 zł |
|
Działania, na które wydatkowano środki pochodzące z 1% podatku dochodowego od osób fizycznych w okresie sprawozdawczym (w szczególności określone w pkt II.1.1), oraz szacunkowe kwoty przeznaczone na te działania |
4. Informacje o poniesionych kosztach w okresie sprawozdawczym.
Koszty ogółem: | W tym: wysokość kosztów finansowana z 1% podatku dochodowego od osób fizycznych | ||
Koszty organizacji w okresie sprawozdawczym ogółem: | 3,O6O,128.O4 zł | 87O,664.43 zł | |
a) koszty z tytułu prowadzenia nieodpłatnej działalności pożytku publicznego | 1,962,8O5.3O zł | 87O,664.43 zł | |
b) koszty z tytułu prowadzenia odpłatnej działalności pożytku publicznego | O.OO zł | O.OO zł | |
c) koszty z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej | O.OO zł | ||
d) koszty finansowe |
8,25O.O7 zł |
||
e) koszty administracyjne |
285,512.6O zł |
||
f) pozostałe koszty ogółem |
8O3,56O.O7 zł |
O.OO zł |
|
Koszty kampanii informacyjnej lub reklamowej związanej z pozyskiwaniem 1% podatku dochodowego od osób fizycznych |
13,165.92 zł |
5. Wynik działalności odpłatnej i nieodpłatnej pożytku publicznego lub działalności gospodarczej organizacji pożytku publicznego w okresie sprawozdawczym.
Wynik działalności nieodpłatnej pożytku publicznego | 849,336.36 zł |
Wynik działalności odpłatnej pożytku publicznego | 0.00 zł |
Wynik działalności gospodarczej | 0.00 zł |
w tym: wysokość środków przeznaczona na działalność pożytku publicznego | 0.00 zł |
Korzystanie z uprawnień w okresie sprawozdawczym
Organizacja korzystała z następujących zwolnień:
- z podatku dochodowego od osób prawnych – 114,737.41,
- z podatku od nieruchomości – 0.00 zł,
- z opłaty skarbowej – 82.00 zł,
- z opłat sądowych – 0.00 zł.
Organizacja korzystała z prawa do nieodpłatnego informowania przez jednostki publicznej radiofonii i telewizji o prowadzonej działalności pożytku publicznego, zgodnie z art. 23a ust. 1 ustawy z dnia 29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji (Dz. U. z 2011 r. Nr 43, poz. 226) – TAK.
Organizacja korzystała z uprawnienia do nabycia na szczególnych zasadach prawa własności lub prawa użytkowania wieczystego nieruchomości z zasobu Skarbu Państwa lub jednostek samorządu terytorialnego, lub zawarła umowy użytkowania, najmu, dzierżawy lub użyczenia i przysługuje jej w odniesieniu do tych nieruchomości następujące prawo:
- użyczenie.
Personel organizacji pożytku publicznego w okresie sprawozdawczym
- Pracownicy oraz osoby świadczące usługi na podstawie umowy cywilnoprawnej.
Liczba osób zatrudnionych w organizacji na podstawie stosunku pracy (W odpowiedzi należy uwzględnić wszystkie osoby zatrudnione w organizacji na podstawie stosunku pracy (etat lub część etatu) w okresie sprawozdawczym, nawet jeśli obecnie nie są już zatrudnione w organizacji) |
22.0 osób |
Przeciętna liczba zatrudnionych w organizacji na podstawie stosunku pracy w przeliczeniu na pełne etaty (Aby określić przeciętne zatrudnienie należy zsumować wszystkie osoby zatrudnione na podstawie stosunku pracy w poszczególnych miesiącach w okresie sprawozdawczym (wraz z ułamkami odpowiadającymi części etatu, np. 0,5 w przypadku osoby zatrudnionej na pół etatu), dodać do siebie sumy zatrudnionych z 12 miesięcy i podzielić przez 12. Wynik wpisać z dokładnością do 1 miejsca po przecinku) |
10.4 etatów |
Liczba osób w organizacji świadczących usługi na podstawie umowy cywilnoprawnej | 51.0 osób |
2. Członkowie (nie dotyczy fundacji).
Organizacja ma członków | NIE |
Liczba członków organizacji wg stanu na ostatni dzień roku sprawozdawczego | 0.00 osób fizycznych |
0.00 osób prawnych |
3. Wolontariat w okresie sprawozdawczym.
Organizacja korzystała ze świadczeń wykonywanych przez wolontariuszy (Zgodnie z ustawą z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, wolontariuszami są osoby wykonujące nieodpłatnie i dobrowolnie pracę na rzecz organizacji, niezależnie od tego, czy są to osoby niezwiązane z organizacją, członkowie, pracownicy, osoby świadczące usługi na podstawie umowy cywilnoprawnej czy przedstawiciele władz organizacji) |
TAK | |
Liczba wolontariuszy wykonujących świadczenie na rzecz organizacji przez okres krótszy niż 3O dni (Każdy wolontariusz powinien być liczony tylko raz, niezależnie od liczby świadczeń wykonanych na rzecz organizacji w okresie sprawozdawczym i czasu pracy) |
9.00 osób | |
w tym: | a) członkowie organizacji, pracownicy organizacji, osoby świadczące usługi na podstawie umowy cywilnoprawnej, członkowie organu zarządzającego | 0.00 osób |
b) inne osoby | 9.00 osób | |
Liczba wolontariuszy wykonujących świadczenie na rzecz organizacji przez okres od 30 dni do 6 miesięcy (Każdy wolontariusz powinien być liczony tylko raz, niezależnie od liczby świadczeń wykonanych na rzecz organizacji w okresie sprawozdawczym) |
53.00 osób | |
w tym: | a) członkowie organizacji, pracownicy organizacji, osoby świadczące usługi na podstawie umowy cywilnoprawnej, członkowie organu zarządzającego | 1.00 osób |
b) inne osoby | 52.00 osób | |
Liczba wolontariuszy wykonujących świadczenie na rzecz organizacji przez okres dłuższy niż 6 miesięcy (Każdy wolontariusz powinien być liczony tylko raz, niezależnie od liczby świadczeń wykonanych na rzecz organizacji w okresie sprawozdawczym) |
78.00 osób | |
w tym: | a) członkowie organizacji, pracownicy organizacji, osoby świadczące usługi na podstawie umowy cywilnoprawnej, członkowie organu zarządzającego | 7.00 osób |
b) inne osoby | 71.00 osób |
Wynagrodzenia w okresie sprawozdawczym
Łączna kwota wynagrodzeń (brutto) wypłaconych przez organizację w okresie sprawozdawczym |
871,O51.1O zł | ||
w tym | a) z tytułu umów o pracę | 381,841.85 zł | |
wynagrodzenie zasadnicze | 372,708.80 zł | ||
nagrody | O.OO zł | ||
premie | 9,133.05 zł | ||
inne świadczenia (np. służbowy telefon, samochód) | O.OO zł | ||
b) z tytułu umów cywilnoprawnych | 489,209.25 zł | ||
Łączna kwota wynagrodzeń wypłaconych przez organizację pracownikom oraz osobom świadczącym usługi na podstawie umowy cywilnoprawnej, w związku z prowadzoną działalnością pożytku publicznego | 871,051.10 zł | ||
w tym: | a) w związku z prowadzoną działalnością odpłatną pożytku publicznego | O.OO zł | |
b) w związku z prowadzoną działalnością nieodpłatną pożytku publicznego | 871,051.10 zł | ||
Łączna kwota wynagrodzeń wypłaconych przez organizację pracownikom oraz osobom świadczącym usługi na podstawie umowy cywilnoprawnej w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą organizacji | O.OO zł | ||
Wysokość przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia (brutto) wypłaconego członkom organu zarządzającego organizacji, wliczając wynagrodzenie zasadnicze, nagrody, premie i inne świadczenia oraz umowy cywilnoprawne (Aby określić przeciętne miesięczne wynagrodzenie należy: 1.zsumować wszystkie kwoty wynagrodzeń wypłacone w ciągu roku sprawozdawczego {wliczając wynagrodzenie zasadnicze, nagrody, premie i inne świadczenia oraz umowy cywilnoprawne); 2. podzielić zsumowaną kwotę przez 12 {miesięcy)) |
O.OO zł | ||
Wysokość przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia (brutto) wypłaconego członkom organu kontroli lub nadzoru, wliczając wynagrodzenie zasadnicze, nagrody, premie i inne świadczenia oraz umowy cywilnoprawne (patrz komentarz do punktu 4) |
O.OO zł | ||
Wysokość przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia (brutto) wypłaconego członkom innych, niż organu zarządzającego, kontroli lub nadzoru, organów organizacji, wliczając wynagrodzenie zasadnicze, nagrody, premie i inne świadczenia oraz umowy cywilnoprawne (patrz komentarz do punktu 4) |
0.00 zł | ||
Wysokość przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia (brutto) wypłaconego pracownikom organizacji, wliczając wynagrodzenie zasadnicze, nagrody, premie i inne świadczenia, oraz osobom świadczącym usługi na podstawie umowy cywilnoprawnej (patrz komentarz do punktu 4) |
72,587.59 zł | ||
Wysokość najwyższego miesięcznego wynagrodzenia (brutto) wypłaconego członkom organu zarządzającego, wliczając wynagrodzenie zasadnicze, nagrody, premie i inne świadczenia oraz umowy cywilnoprawne | O.OO zł | ||
Wysokość najwyższego miesięcznego wynagrodzenia (brutto) wypłaconego członkom organu kontroli lub nadzoru, wliczając wynagrodzenie zasadnicze, nagrody, premie i inne świadczenia oraz umowy cywilnoprawne | 0.00 zł | ||
Wysokość najwyższego miesięcznego wynagrodzenia (brutto) wypłaconego członkom innych, niż organu zarządzającego, kontroli lub nadzoru, organów organizacji, wliczając wynagrodzenie zasadnicze, nagrody, premie i inne świadczenia oraz umowy cywilnoprawne | 0.00 zł | ||
Wysokość najwyższego miesięcznego wynagrodzenia (brutto) wypłaconego pracownikom organizacji, wliczając wynagrodzenie zasadnicze, nagrody, premie i inne świadczenia, oraz wynagrodzenia wypłaconego osobom świadczącym usługi na podstawie umowy cywilnoprawnej | 9,835.17 zł | ||
Dodatkowe uwagi dotyczące wynagrodzeń (Można podzielić się z opinią publiczną dodatkowymi uwagami dotyczącymi poziomu lub konstrukcji wynagrodzeń w organizacji wówczas należy wpisać te uwagi w przygotowane pole) |
wynagrodzenie z pkt. 11 dotyczy dwóch umów cywilno- prawnych dla lekarza hospicjum: 7435,17 zł. – wynagrodzenie zasadnicze + dodatek za dyżury i interwencje (wyjątkowo liczne w miesiącu marcu) oraz 24OO zł. za pracę w ramach projektu na rzecz ormiańskiego hospicjum dla dzieci (finansowane z programu RITA). |
Informacja o udzielonych przez organizację pożytku publicznego pożyczkach pieniężnych w okresie sprawozdawczym
- Organizacja udzielała pożyczek pieniężnych – NIE.
- Wysokość udzielonych pożyczek pieniężnych – 0.00 zł.
- Statutowa podstawa przyznania pożyczek pieniężnych – BRAK.
Informacja o działalności zleconej organizacji pożytku publicznego przez administrację publiczną w okresie sprawozdawczym
- Organizacja realizowała zadania zlecone przez organy jednostek samorządu terytorialnego – TAK.
- Informacja na temat realizowanych zadań i kwot dotacji otrzymanych na ich realizację.
Lp | Nazwa zadania | Cel(-e) zadania | Nazwa organu udzielającego dotacji | Kwota |
1 | Program osłonowy dla rodzin nieuleczalnie chorych dzieci | Zapewnienie wsparcia socjalnego rodzinom w hospicjum | Regionalne Centrum Polityki Społecznej w Łodzi | 1O,OOO.OO zł |
2 | Podniesienie dostępności domowej opieki paliatywnej dla dzieci | Objęcie opieką hospicyjną dodatkowych 6 pacjentów | Urząd Marszałkowski w Łodzi | 2O,OOO.OO zł |
3 | Jeszcze w zielone gramy – program terapeutyczny dla chorych onkologicznie i ich rodzin | Wsparcie psychologiczne dzieci chorych onkologicznie | Urząd Marszałkowski w Łodzi | 19,5OO.OO zł |
4 | Zintegrowany system rehabilitacyjny pacjentów hospicjum domowego dla dzieci | Rehabilitacja pacjentów hospicjum | Regionalne Centrum Polityki Społecznej w Łodzi | 14,OOO.OO zł |
3. W okresie sprawozdawczym organizacja realizowała zadania zlecone przez organy administracji rządowej lub państwowe fundusze celowe – NIE.
4. Informacja na temat realizowanych zadań i kwot dotacji otrzymanych na ich realizację
{Należy podać nazwę zadania, jego główny{-e) cel{-e), nazwę organu udzielającego dotacji oraz kwotę przyznanej dotacji).
Informacja dotycząca realizowanych przez organizację pożytku publicznego w okresie sprawozdawczym zamówień publicznych
{Należy wpisać realizowane zamówienia publiczne w rozumieniu ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych {Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.) oraz te, do których nie stosuje się przepisów ww. ustawy, np. zamówienia, których wartość nie przekroczyła wyrażonej w złotych równowartości kwoty 14.000 euro).
- W okresie sprawozdawczym organizacja realizowała zamówienia publiczne – NIE.
- Informacja na temat realizowanych zamówień i kwot otrzymanych na ich realizację.
Informacje uzupełniające
- Wykaz spółek, w których organizacja posiada co najmniej 2O% udziałów lub akcji w kapitale zakładowym lub co najmniej 2O% ogólnej liczby głosów w organie stanowiącym spółki.
- Wykaz fundacji, których organizacja jest fundatorem.
Fundacja PoMoc - Informacje o kontrolach przeprowadzonych w organizacji przez organy administracji publicznej w okresie sprawozdawczym.
Lp. |
Organ kontrolujący |
Liczba kontroli |
||
1 |
Zakład Ubezpieczeń Społecznych I oddział Łódź |
1 |
||
2 |
Regionalne Centrum Polityki Społecznej w Łodzi |
1 |
4. Organizacja przeprowadziła badanie sprawozdania finansowego na podstawie ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2OO9 r. Nr 152, poz. 1223, z późn. zm.) lub rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 23 grudnia 2OO4 r. w sprawie obowiązku badania sprawozdań finansowych organizacji pożytku publicznego (Dz. U. Nr 285, poz. 2852) – TAK.
5. Dodatkowe informacje – BRAK.
Czytelny podpis osoby upoważnionej lub podpisy osób upoważnionych do składania oświadczeń woli w imieniu organizacji – Anna Rajska-Rutkowska I Łódź.
Data wypełnienia sprawozdania: 25-06-2014.