Sprawozdanie merytoryczne za rok 2023
Roczne sprawozdanie merytoryczne z działalności organizacji pożytku publicznego za rok 2023.
Narodowy Instytut Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego.
Data zamieszczenia sprawozdania: 2024-07-05.
Dane organizacji pożytku publicznego
1. Nazwa organizacji |
FUNDACJA GAJUSZ |
||||||||||||
2. Adres siedziby i dane kontaktowe |
Kraj POLSKA |
Województwo ŁÓDZKIE |
Powiat M. ŁÓDŹ |
||||||||||
Gmina M. ŁÓDŹ |
Ulica GEN. J. DĄBROWSKIEGO |
Nr domu 87 |
Nr lokalu |
||||||||||
Miejscowość ŁÓDŹ |
Kod pocztowy 93-271 |
Poczta ŁÓDŹ |
Nr telefonu 42-631-00-41 |
||||||||||
Nr faksu 42-631-00-41 |
|||||||||||||
3. Data rejestracji w Krajowym Rejestrze Sądowym |
2002-05-08 | ||||||||||||
4. Data uzyskania statusu organizacji pożytku publicznego |
2004-05-27 |
||||||||||||
5. Numer REGON |
47169010300000 |
6. Numer KRS |
0000109866 |
||||||||||
7. Skład organu zarządzającego organizacji (Należy wpisać imiona, nazwiska oraz informacje o funkcji pełnionej przez poszczególnych członków organu zarządzającego) |
Imię i nazwisko |
Funkcja |
Wpisany do KRS |
||||||||||
Tisa Żawrocka-Kwiatkowska |
Prezes Zarządu Fundacji |
TAK | |||||||||||
Anna Piekutowska |
Wiceprezes Zarządu Fundacji |
TAK |
|||||||||||
Anna Rajska-Rutkowska |
Wiceprezes Zarządu Fundacji |
TAK |
|||||||||||
8. Skład organu kontroli lub nadzoru organizacji (Należy wpisać imiona, nazwiska oraz informacje o funkcji pełnionej przez poszczególnych członków organu kontroli lub nadzoru) |
Imię i nazwisko |
Funkcja |
Wpisany do KRS |
||||||||||
|
Iwona Hołdrowicz |
Członek Rady Fundacji |
TAK |
||||||||||
|
Łukasz Przysło |
Członek Rady Fundacji |
TAK |
||||||||||
Szymon Byczko |
Przewodniczący Rady Fundacji |
TAK |
|||||||||||
9. Cele statutowe organizacji (Należy opisać cele na podstawie statutu organizacji) |
Celem Fundacji jest:
|
||||||||||||
10. Sposób realizacji celów statutowych (Należy opisać sposób realizacji celów statusowych organizacji na podstawie statutu organizacji) |
Fundacja realizuje swoje cele poprzez:
|
Charakterystyka działalności organizacji pożytku publicznego w okresie sprawozdawczym
- Opis działalności pożytku publicznego.
W 2023 r. Fundacja Gajusz wsparła 828 dzieci oraz członków ich rodzin w ramach:
- Hospicjum stacjonarnego,
- Hospicjum domowego,
- Hospicjum perinatalnego,
- Programu Rodzeństwa,
- Oddziałów onkologicznych Centralnego Szpitala Klinicznego Uniwersytetu Medycznego Ośrodka Pediatrycznego w Łodzi Programu OKNO,
- Interwencyjnego Ośrodka Preadopcyjnego Tuli Luli,
- Centrum Terapii i Pomocy Dziecku i Jego Rodzinie CUKINIA.
HOSPICJUM DOMOWE
Fundacja Gajusz prowadzi hospicjum domowe, bo dobrze wiemy, że lżej choruje się we własnym łóżku. Najlepiej blisko mamy, taty, rodzeństwa i ukochanego zwierzątka. W hospicjum domowym zatrudniamy 33−osobowy zespół, który 7 dni w tygodniu dojeżdża do małych pacjentów. Lekarze, pielęgniarki, fizjoterapeuci, rehabilitanci, pracownicy socjalni, psychologowie zapewniają dzieciom i ich rodzinom pełnię pomocy.
W 2023 roku w ramach hospicjum domowego objęto opieką 61 pacjentów (35 pacjentów miesięcznie), co dało 12 552 osobodni opieki medycznej, socjalnej i psychologicznej. Wizyta lekarska w hospicjum odbywa się nie rzadziej niż dwa razy w miesiącu, a pielęgniarska minimum dwa razy w tygodniu. Rehabilitant, pracownik socjalny i psycholog odwiedzają dzieci odpowiednio do ich potrzeb. Każdy z pacjentów jest zaopatrzony w sprzęt medyczny. Hospicjum zapewnia zakup leków 50% rodzin, które są pod naszą opieką. Nie jest to objęte kontraktem z NFZ, ale konieczne ze względu na złą sytuację finansową. W 2023 roku na ten cel przeznaczyliśmy 58,5 tys. zł. Dofinansowujemy również badania diagnostyczne, specjalistyczny transport medyczny, konsultacje specjalistów.
W roku 2023 całkowity koszt funkcjonowania hospicjum domowego wyniósł 2 506 359,32 tys. złotych.
Zrealizowaliśmy 1406 wizyt lekarskich, 4320 wizyt pielęgniarskich, 1178 godzin fizjoterapii oraz 578 godzin konsultacji psychologicznych. Odbyliśmy także 405 wizyt interwencyjnych, czyli nieplanowanych, na wezwanie rodzica.
Opieka w ramach hospicjum domowego jest oparta na kontrakcie z Narodowym Funduszem Zdrowia. W 2023 roku był on zrealizowany na kwotę 1 823 823, 56 zł. Kontrakt z NFZ pokrył 73% wszystkich wydatków związanych z prowadzeniem hospicjum domowego. Pozostałe 682 000,00 zł Fundacja Gajusz sfinansowała dzięki wsparciu darczyńców.
Pomoc socjalna w hospicjum domowym
Większość podopiecznych hospicjum znajduje się w trudnej sytuacji materialnej. Opieka nad długotrwale chorym dzieckiem wymaga stałej obecności jednego z domowników, który musi zrezygnować z pracy zawodowej. Odbija się to na budżetach domowych. Rodzic pozostający w domu może liczyć na świadczenie pielęgnacyjne, zasiłek pielęgnacyjny i rodzinny. Niestety w obliczu wydatków, jakie są ponoszone przy opiece nad głęboko niepełnosprawnym dzieckiem, to za mało. Dzięki naszym staraniom żadna z rodzin nie jest zagrożona ubóstwem.
Pracownik socjalny diagnozuje potrzeby rodzin i we współpracy z Działem Obsługi Darczyńcy pozyskuje środki czystości, środki pielęgnacyjne, pieluchy, paczki żywnościowe, ale również materiały remontowo−budowlane. Wspiera rodziców i opiekunów dzieci w dopełnianiu formalności przy sprawach dotyczących m.in: uzyskania orzeczenia o niepełnosprawności, uzyskania zasiłków celowych i rehabilitacyjnych oraz sprzętu medycznego, uzyskania dopłat mieszkaniowych i zamiany mieszkań, pochówku dziecka, innych spraw administracyjno−urzędowych.
Sprzęt medyczny
Fundacja kupuje i wypożycza sprzęt medyczny oraz pokrywa koszty eksploatacji urządzeń (przeglądy, naprawy, wymiana zużytych elementów).
Na co dzień do dyspozycji podopiecznych hospicjum domowego było ponad 200 sztuk sprzętu medycznego i rehabilitacyjnego, m.in.: koncentratory tlenu, ssaki elektryczne, inhalatory, pompy do żywienia, pulsoksymetry, materace przeciwodleżynowe.
Ponadto hospicjum wypożycza agregaty prądotwórcze rodzinom, które borykają się z przerwami w dostawach energii elektrycznej, a sprzęt medyczny, z którego korzysta dziecko wymaga stałego zasilania.
Organizacja uroczystości
Celebrowaliśmy urodziny naszych pacjentów. Każde dziecko w dniu swojego święta otrzymało tort i prezent. W hospicjum domowym świętujemy każdą okazję i cieszymy się z każdego dnia.
Z okazji Bożego Narodzenia oraz w Dniu Dziecka wszyscy podopieczni otrzymali wymarzone prezenty. Fundacja nigdy nie przekazuje podarunków identycznych dla wszystkich dzieci. Upominki otrzymało również rodzeństwo pacjentów hospicjum domowego.
Dwa razy w roku organizujemy uroczyste Msze Święte dla rodzin osieroconych po stracie dziecka. Zapraszamy na nie rodziców i bliskich byłych podopiecznych fundacji.
HOSPICJUM STACJONARNE (PAŁAC)
Mieszkają tu Książęta, których rodzice z bardzo ważnych powodów nie mogą się nimi zaopiekować w rodzinnym domu.
Hospicjum jest małym oddziałem szpitalnym, ale również domem − przytulnym i bezpiecznym. Dzieci otoczone są nie tylko 24- godzinną opieką medyczną, ale i codzienna czułość. W hospicjum jest miejsce również dla opiekunów i rodziców. Robimy wszystko, by byli jak najbliżej. Zdarzają się pacjenci, których stan zdrowia na tyle się poprawia, że nie muszą już przebywać w hospicjum. Wówczas, jeśli nie jest możliwy powrót dziecka do rodziny biologicznej, poszukujemy rodzin zastępczych. Bo samotność nie jest dla dzieci!
W 2023 roku zaopiekowaliśmy się 19 pacjentami. 2 Książąt zmarło.
Zapewniliśmy 4 313 osobodni opieki. Hospicjum zapewnia całodobową opiekę medyczną, socjalną, psychologiczną, badania diagnostyczne, specjalistyczny transport medyczny, konsultacje specjalistów (głównie neurologa) oraz rehabilitację.
Opieka jest oparta na kontrakcie z Narodowym Funduszem Zdrowia. W 2023 roku Fundacja Gajusz otrzymała finansowanie w wysokości 2 886 774,21. Prawie 13% wszystkich kosztów związanych z prowadzeniem hospicjum stacjonarnego pokryliśmy dzięki wsparciu naszych darczyńców.
Pomoc socjalna i pedagogiczna
Zwykle do hospicjum przyjmujemy dzieci, które poza opieką medyczną wymagają również pełnego wsparcia socjalnego − zakupu środków pielęgnacyjnych, ubranek, bielizny osobistej i nocnej, zabawek, lekarstw, a także zapewnienia opieki pozamedycznej. Wiele dzieci zostało pozostawionych przez rodziców albo są odwiedzane sporadycznie. Potrzebują miłości, ciepła, przytulania, obecności w dzień i w nocy.
14 opiekunek i opiekunów zatrudnianych przez fundację zastępuje nieobecne mamy. Pracownik socjalny wraz z opiekunami prawnymi dba o formalności związane z pozyskaniem zaświadczeń o niepełnosprawności oraz dodatkowych świadczeń terapeutycznych.
Zatrudniamy także oligofrenopedagoga, fizjoterapeutę, dietetyka oraz zespół medyczny składający się z pielęgniarek, lekarza prowadzącego i lekarzy dyżurujących. Wszystko po to, by świadczyć opiekę najlepszej jakości.
Sprzęt medyczny
Dzieci w hospicjum stacjonarnym korzystają z blisko 90 sztuk sprzętów i urządzeń medycznych, tj.: koncentratory tlenu, ssaki elektryczne, pompy do żywienia dojelitowego, aparat EKG, łóżko kąpielowe i inne.
Organizacja uroczystości
W hospicjum stacjonarnym świętujemy każde urodziny. Są prezenty i specjalny tort z imieniem dla każdego solenizanta. Z okazji Bożego Narodzenia dzieci pod choinką znajdują prezenty. W Dniu Dziecka również o nikim nie zapominamy. Organizujemy chrzciny, celebrujemy każdą wspólną chwilę.
W 2023 roku całkowity koszt funkcjonowania hospicjum stacjonarnego wyniósł 3 309 475,31 złotych.
HOSPICJUM PERINATALNE
Bywa, że kiedy maluszek jest jeszcze w brzuszku u mamy, rodzice dowiadują się, że ich wspólny czas będzie bardzo ograniczony. Pod opieką hospicjum perinatalnego znajdują się kobiety, u których w trakcie ciąży rozpoznano tzw. wadę letalną płodu.
Zapewniamy ciągłą, kompleksową pomoc medyczną, psychologiczną i socjalną od momentu diagnozy, przez całą ciążę, aż do porodu oraz opiekę nad urodzonym chorym dzieckiem. Hospicjum zajmuje się również wsparciem przy organizowaniu porodu. Najbliższa rodzina otrzymuje szansę godnego przeżycia czasu, który otrzymali, a jeśli taka jest ich wola − również uwiecznienia na fotografiach wspólnych chwil oraz udzielenia sakramentu Chrztu Świętego.
Pod opieką hospicjum perinatalnego w 2023 roku było 11 rodzin z potwierdzoną wadą letalną płodu lub tuż po stracie dziecka. W tym czasie udzieliliśmy 7 konsultacji lekarskich i 25 porad psychologicznych.
Czas pandemii najbardziej dotknął pacjentki hospicjum perinatalnego. Ograniczenia sanitarne wprowadzone w szpitalach nadal obowiązywały. Często pacjentki pozbawione zostały kontaktu z najbliższą rodziną oraz ze specjalistami z hospicjum. W 2023 roku całkowity koszt funkcjonowania hospicjum perinatalnego wyniósł 98 540,55 złotych.
PROGRAM RODZEŃSTWA
Od 2013 roku prowadzimy Program Rodzeństwa. Udzielamy wszechstronnego wsparcia dzieciom i młodzieży do 18 roku życia, których brat lub siostra jest podopiecznym hospicjum domowego lub stacjonarnego, bądź jest pacjentem dziecięcych oddziałów onkologicznych. Program to odpowiedź na potrzebę wsparcia emocjonalnego, psychologicznego, społecznego, ale również edukacyjnego zdrowych dzieci posiadających przewlekle chore rodzeństwo. Wynikają one z faktu, że rodzina skupia się w dużej mierze na chorym dziecku i nie jest w stanie zaangażować wystarczająco dużo sił i środków w opiekę nad zdrowym rodzeństwem.
Dwa razy w miesiącu organizujemy spotkania integracyjno−terapeutyczne. Dzieci korzystają z pomocy korepetytorów m.in. języka angielskiego, języka niemieckiego, matematyki czy biologii. Część uczęszcza na zajęcia hobbystyczne − karate oraz basen. W sumie 23 dzieciom dofinansowaliśmy zajęcia rozwijające pasje i wspierające ich w nauce. Wydaliśmy na ten cel ponad 44 000 zł.
Inwestycja zaowocowała lepszymi wynikami w szkole i mnóstwem radości z uprawianego hobby. Psycholog czuwał nad samopoczuciem dzieci przez 110 godzin.
Wszyscy uczestnicy otrzymali prezenty z okazji Dnia Dziecka oraz Gwiazdki. Spędziliśmy 8 dni na koloniach w Kurtyni. W wakacje 45 dzieci wyjechało na kolonie z kadrą Fundacji Gajusz. W programie Rodzeństwa uczestniczyło 79 osób podzielonych na dwie grupy wiekowe. Obdarowaliśmy dzieci 100 prezentami z różnych okazji.
W 2023 r. na Program Rodzeństwa przeznaczyliśmy 213 000 zł.
WSPARCIE DZIECI DOTKNIĘTYCH CHOROBĄ ONKOLOGICZNĄ
Pomoc psychologiczna
Fundacja od początku istnienia współpracuje z Oddziałami Onkohematologii (VI i VII) Centralnego Szpitala Klinicznego Uniwersytetu Medycznego Ośrodka Pediatrycznego w Łodzi przy ulicy Spornej 36/50. W 2023 r. zatrudnialiśmy 2 psychologów, którzy wspierali dzieci, rodziców i personel oddziałów. Otoczyli opieką 102 pacjentów i ich rodziny.
Wsparcie socjalne
Dwaj pracownicy socjalni zatrudniani przez fundację w 2023 roku kilkaset razy spotykali się z rodzinami, by udzielić im wsparcia. Zakupiono żywność, ubrania, zabawki, środki czystości (w tym jednorazowe pieluchy), leki i odżywki.
Pracownik socjalny przygotowuje dla małych pacjentów wyprawki, czyli sprzęty niezbędne w okresie reżimu sanitarnego po przeszczepie (np. szczoteczki do zębów czy piżamki − nowe na każdy dzień pobytu).
Organizowane są uroczystości: przyjścia urodzinowe, Dzień Dziecka, mikołajki, Gwiazdka, andrzejki, Wielkanoc, a także Dzień Matki i Dzień Ojca z upominkami dla rodziców.
Dzięki ogromnemu wsparciu wolontariuszy fundacja organizuje również transport do/ze szpitala dla dzieci z ubogich rodzin. Wolontariusze wstają nawet o 5 rano, by przewieźć pacjenta z małej miejscowości lub wsi na badanie do Łodzi. Wszystko po to, by nie narażać małych pacjentów onkologicznych na kontakt z innymi osobami podróżującymi publicznymi środkami transportu. Zwłaszcza w okresie zagrożenia sanitarnego.
Fundacja udziela również wsparcia finansowego i rzeczowego w trakcie leczenia.
Wsparcie arteterapeutyczne i edukacyjne
Na oddziałach prowadzimy program wsparcia pozamedycznego. Są to zajęcia terapeutyczne z lalką−pacynką o imieniu Edek, warsztaty arteterapeutyczne: muzyczne i plastyczne. W 2023 roku przez 400 godzin razem malowaliśmy, rysowaliśmy, lepiliśmy z plasteliny i śpiewaliśmy. Edek − lalka terapeutyczna spędził z maluchami 150 godzin. Dla młodszych dzieci organizowane są zajęcia przedszkolne. W tym roku odbyło się ich 400. Pacjenci w wieku 2-5 lat rozwijali umiejętności poznawcze, pracując z psychologiem lub pedagogiem.
Na wsparcie dzieci chorych onkologicznie w 2023 r. wydaliśmy 162 620,38 złotych.
PROGRAM OKNO
Przeznaczony jest dla dzieci po leczeniu onkologiczno−hematologicznym i ich rodziców. Czeka tu miejsce dla każdego, kto czuje, że po wypisaniu ze szpitala, potrzebuje specjalistycznego wsparcia w powrocie do rzeczywistości. Bo gdy choruje dziecko, choruje cała jego rodzina…
W 2023 r. w OKNIE uczestniczyło 16 rodzin, co daje 61 dzieci po leczeniu onkologiczno−hematologicznym i ich bliskich. Realizowano regularne spotkania obejmujące zarówno warsztaty terapeutyczno−edukacyjne, realizowane przez animatorów, jak i spotkania terapeutyczne z udziałem psychologa. Ponadto odbył się wyjazd wakacyjny.
Zaoferowaliśmy 90 godzin pracy psychologa. W 2023 roku na Program OKNO wydaliśmy przeszło 203 024,69 złotych.
INTERWENCYJNY OŚRODEK PREADOPCYJNY TULI LULI
Interwencyjny Ośrodek Preadopcyjny Tuli Luli to tymczasowy dom dla maleństw pozostawianych w szpitalach przez rodziców biologicznych. W odpowiedzi na poważny problem braku rodzin zastępczych Marszałek Województwa Łódzkiego powierzył fundacji prowadzenie takiej placówki.
Ośrodek świadczy wysokospecjalistyczną pomoc medyczną, psychologiczną, pedagogiczną, logopedyczną, terapeutyczną, rehabilitacyjną. Podejmujemy szerokie działania prawne, by zapewnić dzieciom jak najszybsze znalezienie nowych rodzin lub powrót do rodziny naturalnej.
W Tuli Luli każdego miesiąca mieszka kilkanaścioro niemowląt, którymi z ważnych przyczyn nie mogli zająć się biologiczni rodzice. To dzieci, które wkroczyły w życie z największą z możliwych traumą − porzucenia, której niekiedy towarzyszy niepełnosprawność lub choroba. Robimy tu wszystko, by zminimalizować skutki tej traumy. Do wyczekiwanego momentu adopcji tulimy, kołyszemy, głaszczemy, odpowiadamy na każdą potrzebę, by żadne dziecko nie poczuło, czym jest samotność.
Standardem w Tuli Luli jest to, że dziecko ma zapewnioną opiekę nawet, gdy z ważnych powodów przebywa poza placówką, np. w szpitalu. Nie zostawiamy naszych Tulisiów samych. Personel rekrutowany jest nie tylko z zachowaniem ustawowych wymagań, ale również predyspozycji osobowościowych, w tym otwartości na potrzeby dzieci, responsywności, szacunku dla drugiej osoby. W 2023 r. zatrudnialiśmy opiekunów, wychowawców, pedagoga, psychologa, fizjoterapeutę, neurologopedę, dietetyka, pielęgniarkę oraz pracowników administracyjnych.
Podstawowa działalność ośrodka finansowana jest ze środków Województwa Łódzkiego w ramach zadania powierzonego przez Marszałka Województwa. W 2023 roku kontrakt ten opiewał na kwotę 1 661 641,76 zł i stanowił pokrycie 67,2% naszych kosztów. Pozostałą część, tj. 812 099,78 zł sfinansowaliśmy z przekazanych fundacji darowizn. W sumie na funkcjonowanie Tuli Luli w 2023 roku wydaliśmy ponad 2 473 741,54 złotych.
Ośrodek może opiekować się maksymalnie 20 dzieci jednocześnie. W 2023 roku mieszkało ich tu łącznie 38. Spośród nich − 20 zostało adoptowanych, a 6 znalazło się w rodzinach zastępczych.
CENTRUM TERAPII I POMOCY DZIECKU I RODZINIE CUKINIA
W Centrum Terapii i Pomocy Dziecku i Jego Rodzinie CUKINIA wspieramy rodziny ciężko doświadczone przez los. Przywracamy nadzieję dzieciom, które w swoim krótkim życiu doświadczyły mnóstwa cierpienia, bólu i samotności.
Podopieczni CUKINII to dzieci skrzywdzone przez dorosłych. Wiele z nich doświadczyło przemocy, wykorzystania seksualnego, niektórzy to świadkowie morderstw, spora część ma za sobą próby samobójcze. Borykają się z niepełnosprawnościami oraz trudnościami w funkcjonowaniu społecznym.
W naszym Centrum wśród kolorowych ścian, przytulnych poduszek i wygodnych foteli otrzymują to, czego potrzebują. Wsparcie, terapię, poczucie bezpieczeństwa i nadzieję. Stopniowo odzyskują wiarę w ludzi i świat. Robimy wszystko co w naszej mocy, by podopieczni CUKINII pewnym krokiem weszli w dorosłość, założyli rodzinę i byli szczęśliwymi ludźmi.
Centrum CUKINIA pomaga terapeutycznie, psychologicznie, rozwojowo, prawnie i socjalnie dzieciom dotkniętym bądź zagrożonym traumą i przemocą, także tych z rodzin zastępczych i domów dziecka. Spełniamy marzenia, organizujemy urodziny, święta i uroczystości bez okazji− dla zwykłej frajdy, by odgonić smutki.
Specjaliści współpracują z Centrum Administracyjnym Pieczy Zastępczej w Łodzi, uczestniczą w zespołach, konsultują trudne przypadki. Prowadzą konsultacje i szkolenia dla pracowników pomocy społecznej, przede wszystkim dla koordynatorów rodzin zastępczych. W 2023 roku z pomocy terapeutycznej Centrum skorzystało ponad 641 pacjentów, w tym 117 dzieci będących pod opieką rodzin zastępczych. Zespół 23 terapeutów przeprowadził 8589,25 godzin terapii. Pracujemy systemowo, obejmując wsparciem także rodziców bądź opiekunów. Funkcjonowanie CUKINII w 2023 r. kosztowało nas 1 875 843,07 tys. złotych.
WSPÓŁPRACA Z UNIWERSYTETEM MEDYCZNYM W ŁODZI
W 2023 roku Fundacja Gajusz kontynuowała współpracę z Uniwersytetem Medycznym w Łodzi, prowadząc Pracownię Pediatrycznej Opieki Paliatywnej Kliniki Pediatrii, Onkologii, Hematologii i Diabetologii w ramach Katedry Pediatrii UM w Łodzi. Studenci VI roku Wydziału Lekarskiego uczęszczali na 10−dniowy cykl zajęć w ramach nauczania klinicznego.
WOLONTARIAT
W 2023 roku działania Fundacji Gajusz wspierało 185 wolontariuszy.
Zorganizowano 2 szkolenie dla kandydatów na wolontariuszy. Łącznie przeszkolono 127 osób.
Wolontariusze Fundacji Gajusz brali udział w kilkunastu akcjach, imprezach i wydarzeniach na rzecz podopiecznych. Prowadzą własny fanpage na Facebooku pt. „Wolontariat Gajusza”. Organizacja pracy wolontariuszy kosztowała nas przeszło 182 866,69 złotych.
KAMPANIE SPOŁECZNE
„To małe życie zaraz się skończy”
Kampania była prowadzona od połowy lutego do kwietnia 2023 r. i zachęcała do przyjrzenia się wyjątkowości działań hospicjów dziecięcych. Opieka nad pacjentami trwa tu często wiele miesięcy, a nawet lat.
Medycyna nie potrafi uleczyć naszych małych pacjentów, ale lekarze i pielęgniarki robią wszystko, by nie bolało, nie było duszności, a odpowiednie zabiegi i lekarstwa zapewniły najlepszą możliwą jakość życia. Śmiertelna choroba dziecka to katastrofa i prywatny koniec świata danej rodziny. Gdy życie rozpada się na kawałki, potrzebne jest profesjonalne wsparcie. To wiele godzin pracy specjalistów, leki, sprzęt medyczny − czyli ogromne koszty.
Celem kampanii społecznej było uświadomienie problemu, ale także pozyskanie pieniędzy z 1,5% podatku na działalność hospicjów Fundacji Gajusz, do których poza kontraktem z NFZ dołożyliśmy ponad 2 mln zł.
Materiały były prezentowane w ogólnopolskich oraz lokalnych rozgłośniach radiowych, prasie drukowanej, portalach internetowych i mediach społecznościowych. Informowaliśmy, uświadamialiśmy oraz uwrażliwialiśmy z rozmachem i na szeroką skalę, bo problem jest ogólnopolski, a nie lokalny.
„Leczymy dzieci rodziną”
Aż 30 tys. polskich dzieci wychowuje się w instytucjach. Ponad 2 tys. z nich to dzieci chore, nie mające przy sobie rodziny. Większość mogłaby być w domu. Są w placówkach, ponieważ brakuje rodzin zastępczych, które chcą wychować właśnie te najbardziej niechciane maluchy. Cierpią zatem nie tylko przez swoją chorobę, ale także z powodu samotności.
Nawet najlepsza placówka nie jest w stanie zapewnić indywidualnej opieki. Dzieckiem zajmuje się wielu dorosłych, ale żaden z nich nie jest tym jedynym. Nie ma zatem możliwości zbudowania prawdziwych, rodzinnych więzi. Mimo tego zwykle nikt dla nich nie szuka rodzin. Te dzieci zniknęły z rejestrów pieczy zastępczej. Przekazano je do placówek medycznych i opiekuńczych, uznając sprawę za zakończoną.
Dlatego w kampanię “Leczymy Dzieci Rodziną” włączyliśmy osoby, które mogą to zmienić. Deklarację współpracy podpisali m.in. Rzecznik Praw Dziecka, Prezydent Miasta Łodzi oraz przedstawiciele RCPS i MOPS. Zobowiązali się podejmować działania zmierzające do wspierania kandydatów na rodziców zastępczych dla chorych dzieci oraz do poprawy warunków ich zatrudnienia.
Aby móc realnie wpływać na poprawę jakości życia dzieci wychowujących się poza rodziną biologiczną, ściśle współpracujemy z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Łodzi. Zapewniamy m.in. pomoc prawną czy socjalną. Wspieramy w sprawach o odzyskanie praw rodzicielskich, dbamy o nierozdzielanie rodzeństw (a nawet ich ponowne połączenia), które trafiają do domów dziecka czy rodzin zastępczych.
Wyłapujemy dziury systemowe, przekraczamy granice, ujawniamy absurdy. Wspólnie i ponad podziałami wyleczymy dzieci rodziną i miłością!
w 2023 r. dzięki naszym działaniom dom zastępczy znalazło 7 chorych dzieci.
„STOP maseczkom w hospicjum”
Jaś przeżył 3 miesiące. Dokładnie 12 tygodni i 3 dni. Miał bardzo chore serduszko. Nieuleczalna choroba, nieobecna mama, samotność i szpital. W końcu trafił do Pałacu, czyli naszego hospicjum stacjonarnego. Został Księciem. był noszony i tulony, ale … ani razu – aż do TAMTEGO dnia – nie widział twarzy człowieka. Ciekawe, czy myślał, że ukochana ciocia ma tylko oczy? Może zastanawiał się, czy ona w ogóle je? Nigdy nie dowiedział się, że istnieje uśmiech. Ani razu go nie zobaczył, nie poczuł jego mocy.
Kiedy umierał, ciocia Kasia zdjęła maskę. Popatrzył zdziwiony. To tak wygląda buzia?
Od wybuchy pandemii pracownicy hospicjów dziecięcych nieprzerwanie aż do 1 lipca 2023 r. byli zobowiązani do zasłaniania ust i nosa. Maseczki od dawna nie obowiązywały w sklepach czy tramwajach. W życiu codziennym już prawie zapomnieliśmy o covidzie. A śmiertelnie chore dzieci przez ponad trzy lata nie widziały twarzy swoich opiekunów. Dlatego w maju 2023 r. wystosowaliśmy petycję do Ministerstwa Zdrowia. Pod naszym apelem podpisało się ponad 8000 osób. Podziałało! Książątka znów widzą uśmiechy cioć i wujków.
„DOŚĆ oszczędzania na śmiertelnie chorych dzieciach”
Będąc na świecie zaledwie 8 dni, przeszła pierwszą operację na otwartym sercu. Miała pięć miesięcy, gdy lekarze zdecydowali się na kolejną, podczas której aortę połączyli z tętnicą płucną. Jesienią tego samego roku zaraziła się wirusem RXV, który dla chorych dzieci bywa wyjątkowo groźny. Trafiła na intensywną terapię. Niemal od razu złapała covid. Ale zanim się rozchorowała, rodzina usłyszała o Fundacji Gajusz…
Majeczka i jej rodzina, są pod opieką naszego hospicjum domowego. Każdego dnia dajemy się siebie 100%, dla niej i wszystkich małych podopiecznych. By ich dzieciństwo było możliwie najpiękniejsze. By mogli chorować pośród bliskich, w ukochanym pokoju z zabawkami, które strzegą snów każdej nocy.
Kontrakt NFZ w 2022 roku pokrył tylko 61,5% kosztów pomocy. To oznacza, że do opieki nad śmiertelnie chorymi dziećmi dołożyliśmy ponad 770 000 zł. Dlatego wystosowaliśmy petycję do Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia. Pudło z prawie 7000 głosów poparcia liczyło 206 kartek i ważyło przeszło 2 kilogramy! Zawieźliśmy je do głównej siedziby, gdzie spotkaliśmy się z przedstawicielami NFZ. Rozmowa przebiegła w klimacie współpracy, wzajemnego zrozumienia i profesjonalizmu.
Od 1 lipca 2024 r. stawka wzrośnie do 199,54 zł.
NAGRODY
W roku 2023 Fundacja Gajusz zdobyła kilka cennych nagród:
- 600-lecie Łodzi – Medal za zasługi dla miasta Łodzi dla Tisy Żawrockiej-Kwiatkowskiej oraz Gabrieli Halakiewicz, lipiec
- Medal Serce Ziemi, nagroda przyznana przez Światową Organizację Koluchstyl, październik
- European Agency Awards w kategorii Best Non-for-Profit Campaign, przyznana przez Don’t Panic Events, nagroda dla DevaGroup, która przygotowała kampanię dla Fundacji Gajusz, listopad
- Złote Spinacze, Srebrny Spinacz w kategorii NGO i Sektor Publiczny za kampanię Małe Życie, opracowaną przez LINKLEADERS i Soho Creative, grudzień
Zasięg terytorialny prowadzonej przez organizację działalności pożytku publicznego – cały kraj.
2. Informacja dotycząca liczby odbiorców działań organizacji pożytku publicznego w okresie sprawozdawczym.
Liczba odbiorców działań organizacji:
Osoby fizyczne | 1000000 |
Osoby prawne | 30 |
Informacje na temat innych (niż wymienionych w pkt 2.1) odbiorców, na rzecz których organizacja działała – BRAK.
3. Informacja dotycząca działalności nieodpłatnej pożytku publicznego organizacji w okresie sprawozdawczym.
Organizacja prowadziła działalność nieodpłatną pożytku publicznego – TAK.
Należy podać informację na temat przedmiotu działalności nieodpłatnej organizacji w okresie sprawozdawczym, wraz ze wskazaniem sfer/y działalności pożytku publicznego, o których mowa w art. 4 ust.1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2010 r. Nr 234, poz. 1536, z późn. zm.), a także kodu/ów PKD 2007 odpowiadającego/ych tej działalności. Jeśli organizacja prowadzi więcej niż 3 rodzaje działalności nieodpłatnej, należy podać informację na temat trzech głównych rodzajów działalności {podanie maksymalnie 3 kodów), zaczynając od głównego przedmiotu działalności.
Lp. |
Sfera działalności pożytku publicznego |
Przedmiot działalności |
Numer Kodu (PKD) |
Szacunkowe koszty poniesione w ramach sfery z 1% podatku dochodowego od osób fizycznych |
1 |
ochrona i promocja zdrowia, w tym działalność lecznicza w rozumieniu ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz. U. z 2015 r. poz. 618, 788 i 905) |
|
94.99.Z |
3 785 708,18 zł |
2 |
Wspieranie rodziny i systemu pieczy zastępczej |
|
94.99.Z |
39 212,00 zł |
4. Informacja dotycząca działalności odpłatnej pożytku publicznego w okresie sprawozdawczym.
Organizacja prowadziła działalność odpłatną pożytku publicznego – TAK.
Należy podać informację na temat przedmiotu działalności odpłatnej organizacji w okresie sprawozdawczym, wraz ze wskazaniem sfer{-y) działalności pożytku publicznego, o których mowa w art. 4 ust.1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, a także kodu{-ów) PKO 2007 odpowiadającego{-ych) tej działalności. Jeżeli organizacja prowadzi więcej niż 3 rodzaje działalności odpłatnej, należy podać informację na temat trzech głównych rodzajów działalności {podanie maksymalnie 3 kodów), zaczynając od głównego przedmiotu działalności.
Lp. | Sfera działalności pożytku publicznego | Przedmiot działalności | Numer Kodu (PKD) | Szacunkowe koszty poniesione w ramach sfery z 1% podatku dochodowego od osób fizycznych | ||
1 | Wspieranie rodziny i systemu pieczy zastępczej |
Centrum Terapii i Pomocy Dziecku i Rodzinie CUKINIA, gdzie specjalistyczną pomoc psychologiczną, psychiatryczną, logopedyczną, rehabilitacyjną uzyskują przede wszystkim dzieci z rodzin zastępczych i ich opiekunowie, ale również rodziny biologiczne w kryzysie, wychowankowie domów dziecka. Zajęcia mają charakter indywidualny i grupowy. Szczegółowy opis w pkt II.1.1.1. |
94,99.Z | 0,00 zł |
5. Informacja dotycząca działalności gospodarczej organizacji w okresie sprawozdawczym.
Organizacja prowadziła działalność gospodarczą – NIE.
Przychody i koszty organizacji pożytku publicznego w okresie sprawozdawczym
- Informacja o przychodach organizacji.
Łączna kwota przychodów organizacji ogółem (zgodnie z rachunkiem zysków i strat) | 17 275 112,66 zł | ||||
a) przychody z działalności nieodpłatnej pożytku publicznego | 16 907 861,19 zł | ||||
b) przychody z działalności odpłatnej pożytku publicznego | 101 847,50 zł | ||||
c) przychody z działalności gospodarczej | 0,00 zł | ||||
d) przychody finansowe | 34 750,20 zł | ||||
e) pozostałe przychody | 230 653,77 zł |
2. Informacja o źródłach przychodów organizacji.
Przychody z 1,5% podatku dochodowego od osób fizycznych |
3 945 381,48 zł |
Ze źródeł publicznych ogółem: |
2 392 372,50 zł |
a) ze środków europejskich w rozumieniu przepisów o finansach publicznych |
0,00 zł |
b) ze środków budżetu państwa |
170 000,00 zł |
c) ze środków budżetu jednostek samorządu terytorialnego |
2 222 375,50 zł |
d) ze środków państwowych funduszy celowych |
0,00 zł |
Ze źródeł prywatnych ogółem: |
5 102 715,06 zł |
a) ze składek członkowskich |
0,00 zł |
b) z darowizn od osób fizycznych |
3 261 557,38 zł |
c) z darowizn od osób prawnych |
1 740 846,09 zł |
d) z ofiarności publicznej (zbiórek publicznych, kwest) |
10 461,59 zł |
e) ze spadków, zapisów |
0,00 zł |
f) z wpływów z majątku (w szczególności sprzedaży lub wynajmu składników majątkowych) |
89 850,00 zł |
g) z działalności gospodarczej |
0,00 zł |
Z innych źródeł |
5 834 643,62 zł |
3. Informacje o sposobie wydatkowania środków pochodzących z 1,5% podatku dochodowego od osób fizycznych.
Stan środków pochodzących z 1,5% podatku dochodowego od osób fizycznych na pierwszy dzień roku sprawozdawczego |
3 430 132,24 zł |
|||||
Wysokość kwoty poniesionych kosztów z 1,5% podatku dochodowego od osób fizycznych w okresie sprawozdawczym ogółem |
3 852 170,01 zł |
|||||
Działania, w ramach których poniesiono koszty ze środków pochodzących z 1,5% podatku dochodowego od osób fizycznych w okresie sprawozdawczym (w szczególności określone w pkt II.1.1), oraz szacunkowe kwoty przeznaczone na te działania |
||||||
1 |
hospicjum stacjonarne |
2 151 211,36 zł |
||||
2 |
hospicjum domowe |
1 600 816,63 zł |
||||
3 |
Centrum terapii i pomocy dziecku i jego rodzinie CUKINIA |
39 212,00 zł |
||||
4 |
Wsparcie oddziałów onkologicznych CSK w Łodzi |
33 680,19 zł |
||||
Cele szczegółowe, w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym od osób fizycznych, wskazane przez podatników podatku dochodowego od osób fizycznych, na które organizacja pożytku publicznego poniosła najwyższe koszty ze środków pochodzących z 1,5% podatku dochodowego w okresie sprawozdawczym wraz z kwotą kosztów. |
4. Informacje o poniesionych kosztach w okresie sprawozdawczym.
Koszty ogółem: | W tym: wysokość kosztów finansowana z 1,5% podatku dochodowego od osób fizycznych | ||
Koszty organizacji w okresie sprawozdawczym ogółem: | 15 484 747,93 zł | 3 852 170,01 zł | |
a) koszty z tytułu prowadzenia nieodpłatnej działalności pożytku publicznego | 14 312 189,13 zł | 3 851 723,01 zł | |
b) koszty z tytułu prowadzenia odpłatnej działalności pożytku publicznego | 104 925,14 zł | 0,00 zł | |
c) koszty z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej | 0,00 zł | ||
d) koszty finansowe | 86 937,86 zł | ||
e) koszty administracyjne | 952 020,91 zł | 447,00 zł | |
f) pozostałe koszty ogółem |
0,00 zł |
0,00 zł |
|
Koszty kampanii informacyjnej lub reklamowej związanej z pozyskiwaniem 1,5% podatku dochodowego od osób fizycznych |
0,00 zł |
0,00 zł |
5. Wynik działalności odpłatnej i nieodpłatnej pożytku publicznego lub działalności gospodarczej organizacji pożytku publicznego w okresie sprawozdawczym.
Wynik działalności nieodpłatnej pożytku publicznego | 2 595 672,06 zł |
Wynik działalności odpłatnej pożytku publicznego | −3 077,64 zł |
Wynik działalności gospodarczej | 0,00 zł |
w tym: wysokość środków przeznaczona na działalność pożytku publicznego | 0,00 zł |
Korzystanie z uprawnień w okresie sprawozdawczym
Organizacja korzystała z następujących zwolnień:
- z podatku dochodowego od osób prawnych – 340 170,00 zł.
Organizacja korzystała z prawa do nieodpłatnego informowania przez jednostki publicznej radiofonii i telewizji o prowadzonej działalności pożytku publicznego, zgodnie z art. 23a ust. 1 ustawy z dnia 29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji (Dz. U. z 2011 r. Nr 43, poz. 226) – TAK
Organizacja korzystała z uprawnienia do nabycia na szczególnych zasadach prawa własności lub prawa użytkowania wieczystego nieruchomości z zasobu Skarbu Państwa lub jednostek samorządu terytorialnego, lub zawarła umowy użytkowania, najmu, dzierżawy lub użyczenia i przysługuje jej w odniesieniu do tych nieruchomości następujące prawo:
- najem.
Personel organizacji pożytku publicznego w okresie sprawozdawczym
- Pracownicy oraz osoby świadczące usługi na podstawie umowy cywilnoprawnej.
Liczba osób zatrudnionych w organizacji na podstawie stosunku pracy (W odpowiedzi należy uwzględnić wszystkie osoby zatrudnione w organizacji na podstawie stosunku pracy (etat lub część etatu) w okresie sprawozdawczym, nawet jeśli obecnie nie są już zatrudnione w organizacji) |
39 osób |
Przeciętna liczba zatrudnionych w organizacji na podstawie stosunku pracy w przeliczeniu na pełne etaty (Aby określić przeciętne zatrudnienie należy zsumować wszystkie osoby zatrudnione na podstawie stosunku pracy w poszczególnych miesiącach w okresie sprawozdawczym (wraz z ułamkami odpowiadającymi części etatu, np. 0,5 w przypadku osoby zatrudnionej na pół etatu), dodać do siebie sumy zatrudnionych z 12 miesięcy i podzielić przez 12. Wynik wpisać z dokładnością do 1 miejsca po przecinku) |
28,75 etatów |
Liczba osób w organizacji świadczących usługi na podstawie umowy cywilnoprawnej | 137 osoby |
2. Członkowie.
Organizacja ma członków | NIE |
Liczba członków organizacji wg stanu na ostatni dzień roku sprawozdawczego | 0 osób fizycznych |
0 osób prawnych |
3. Wolontariat w okresie sprawozdawczym.
Organizacja korzystała ze świadczeń wykonywanych przez wolontariuszy (Zgodnie z ustawą z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, wolontariuszami są osoby wykonujące nieodpłatnie i dobrowolnie pracę na rzecz organizacji, niezależnie od tego, czy są to osoby niezwiązane z organizacją, członkowie, pracownicy, osoby świadczące usługi na podstawie umowy cywilnoprawnej czy przedstawiciele władz organizacji) |
TAK | |
Liczba wolontariuszy wykonujących świadczenie na rzecz organizacji przez okres krótszy niż 3O dni (Każdy wolontariusz powinien być liczony tylko raz, niezależnie od liczby świadczeń wykonanych na rzecz organizacji w okresie sprawozdawczym i czasu pracy) |
0 osób | |
w tym: |
a) członkowie organizacji, pracownicy organizacji, osoby świadczące usługi na podstawie umowy cywilnoprawnej, członkowie organu zarządzającego |
0 osób |
b) inne osoby | 0 osób | |
Liczba wolontariuszy wykonujących świadczenie na rzecz organizacji przez okres od 30 dni do 6 miesięcy (Każdy wolontariusz powinien być liczony tylko raz, niezależnie od liczby świadczeń wykonanych na rzecz organizacji w okresie sprawozdawczym) |
0 osób | |
w tym: |
a) członkowie organizacji, pracownicy organizacji, osoby świadczące usługi na podstawie umowy cywilnoprawnej, członkowie organu zarządzającego |
0 osób |
b) inne osoby | 0 osób | |
Liczba wolontariuszy wykonujących świadczenie na rzecz organizacji przez okres dłuższy niż 6 miesięcy (Każdy wolontariusz powinien być liczony tylko raz, niezależnie od liczby świadczeń wykonanych na rzecz organizacji w okresie sprawozdawczym) |
185 osób | |
w tym: |
a) członkowie organizacji, pracownicy organizacji, osoby świadczące usługi na podstawie umowy cywilnoprawnej, członkowie organu zarządzającego |
0 osób |
b) inne osoby | 185 osób |
Wynagrodzenia w okresie sprawozdawczym
Łączna kwota wynagrodzeń (brutto) wypłaconych przez organizację w okresie sprawozdawczym |
5 766 136,29 zł | ||
w tym | a) z tytułu umów o pracę | 2 069 358,05 zł | |
wynagrodzenie zasadnicze | 1 662 483,85 zł | ||
nagrody | 0,00 zł | ||
premie | 251 067,14 zł | ||
inne świadczenia (np. służbowy telefon, samochód) | 155 807,06 zł | ||
b) z tytułu umów cywilnoprawnych | 3 696 778,24 zł | ||
Łączna kwota wynagrodzeń wypłaconych przez organizację pracownikom oraz osobom świadczącym usługi na podstawie umowy cywilnoprawnej, w związku z prowadzoną działalnością pożytku publicznego | 5 766 136,29 zł | ||
w tym: | a) w związku z prowadzoną działalnością odpłatną pożytku publicznego | 0,00 zł | |
b) w związku z prowadzoną działalnością nieodpłatną pożytku publicznego |
5 766 136,29 zł |
||
Łączna kwota wynagrodzeń wypłaconych przez organizację pracownikom oraz osobom świadczącym usługi na podstawie umowy cywilnoprawnej w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą organizacji | 0,00 zł | ||
Wysokość przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia (brutto) wypłaconego członkom organu zarządzającego organizacji, wliczając wynagrodzenie zasadnicze, nagrody, premie i inne świadczenia oraz umowy cywilnoprawne (Aby określić przeciętne miesięczne wynagrodzenie należy: 1.zsumować wszystkie kwoty wynagrodzeń wypłacone w ciągu roku sprawozdawczego {wliczając wynagrodzenie zasadnicze, nagrody, premie i inne świadczenia oraz umowy cywilnoprawne); 2. podzielić zsumowaną kwotę przez 12 {miesięcy)) |
0,00 zł | ||
Wysokość przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia (brutto) wypłaconego członkom organu kontroli lub nadzoru, wliczając wynagrodzenie zasadnicze, nagrody, premie i inne świadczenia oraz umowy cywilnoprawne (patrz komentarz do punktu 4) |
0,00 zł | ||
Wysokość przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia (brutto) wypłaconego członkom innych, niż organu zarządzającego, kontroli lub nadzoru, organów organizacji, wliczając wynagrodzenie zasadnicze, nagrody, premie i inne świadczenia oraz umowy cywilnoprawne (patrz komentarz do punktu 4) |
0,00 zł | ||
Wysokość przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia (brutto) wypłaconego pracownikom organizacji, wliczając wynagrodzenie zasadnicze, nagrody, premie i inne świadczenia, oraz osobom świadczącym usługi na podstawie umowy cywilnoprawnej (patrz komentarz do punktu 4) |
2 730,18 zł | ||
Wysokość najwyższego miesięcznego wynagrodzenia (brutto) wypłaconego członkom organu zarządzającego, wliczając wynagrodzenie zasadnicze, nagrody, premie i inne świadczenia oraz umowy cywilnoprawne | 0,00 zł | ||
Wysokość najwyższego miesięcznego wynagrodzenia (brutto) wypłaconego członkom organu kontroli lub nadzoru, wliczając wynagrodzenie zasadnicze, nagrody, premie i inne świadczenia oraz umowy cywilnoprawne | 0,00 zł | ||
Wysokość najwyższego miesięcznego wynagrodzenia (brutto) wypłaconego członkom innych, niż organu zarządzającego, kontroli lub nadzoru, organów organizacji, wliczając wynagrodzenie zasadnicze, nagrody, premie i inne świadczenia oraz umowy cywilnoprawne | 0,00 zł | ||
Wysokość najwyższego miesięcznego wynagrodzenia (brutto) wypłaconego pracownikom organizacji, wliczając wynagrodzenie zasadnicze, nagrody, premie i inne świadczenia, oraz wynagrodzenia wypłaconego osobom świadczącym usługi na podstawie umowy cywilnoprawnej | 43 723,00 zł | ||
Dodatkowe uwagi dotyczące wynagrodzeń (Można podzielić się z opinią publiczną dodatkowymi uwagami dotyczącymi poziomu lub konstrukcji wynagrodzeń w organizacji wówczas należy wpisać te uwagi w przygotowane pole) |
dot. pkt. 11 – dotyczy wynagrodzenia jednorazowego zewnętrznego specjalisty świadczącego usługę na podstawie umowy cywilno-prawnej. |
Informacja o udzielonych przez organizację pożytku publicznego pożyczkach pieniężnych w okresie sprawozdawczym
- Organizacja udzielała pożyczek pieniężnych – NIE.
- Wysokość udzielonych pożyczek pieniężnych – 0.00 zł.
- Statutowa podstawa przyznania pożyczek pieniężnych – BRAK.
Informacja o działalności zleconej organizacji pożytku publicznego przez administrację publiczną w okresie sprawozdawczym
- Organizacja realizowała zadania zlecone przez organy jednostek samorządu terytorialnego – TAK.
- Informacja na temat realizowanych zadań i kwot dotacji otrzymanych na ich realizację.
Lp |
Nazwa zadania |
Cel(-e) zadania |
Nazwa organu udzielającego dotacji |
Kwota |
||
1 |
Organizowanie wsparcia dla rodzinnej pieczy zastępczej. |
Udzielenie 2700 godzin wsparcia poprzez kompleksową opiekę nad co najmniej 50 dzieci umieszczonych w rodzinnej pieczy zastępczej i/lub ich opiekunami zamieszkałymi na terenie m. Łodzi |
Miasto Łódź |
258 000,00 zł |
||
2 |
Zapewnienie opieki pozamedycznej dla podopiecznych hospicjum stacjonarnego dla dzieci |
Celem zadania jest zapewnienie pacjentom Hospicjum Stacjonarnego dla Dzieci całodobowej opieki sprawowanej przez wykwalifikowane opiekunki medyczne. |
Miasto Łódź |
222 991,50 zł |
||
3 |
Beztroskie, terapeutyczne wakacje dla dzieci, które pokonały nowotwór. |
Celem zadania publicznego jest organizacja specjalistycznego wyjazdu wakacyjnego dla dzieci, które ukończyły terapię nowotworową w Uniwersyteckim Centrum Pediatrii w Łodzi |
Województwo Łódzkie |
39 400,00 zł |
3. W okresie sprawozdawczym organizacja realizowała zadania zlecone przez organy administracji rządowej lub państwowe fundusze celowe – TAK.
4. Informacja na temat realizowanych zadań i kwot dotacji otrzymanych na ich realizację
{Należy podać nazwę zadania, jego główny{-e) cel{-e), nazwę organu udzielającego dotacji oraz kwotę przyznanej dotacji).
Lp |
Nazwa zadania |
Cel(-e) zadania |
Nazwa organu udzielającego dotacji |
Kwota |
||
1 |
Bezpieczna przyszłość zaczyna się dziś. Budujemy kapitał żelazny Fundacji Gajusz. |
Głównym celem projektu jest podniesienie potencjału Fundacji Gajusz do wdrożenia kapitału żelaznego. |
Narodowy Instytut Wolności |
70 000,00 zł |
||
2 |
Mocni pomocni. Wzmocnienie potencjału Fundacji Gajusz |
Dotacja ma na celu wsparcie działań statutowych Fundacji Gajusz, w szczególności zadań realizowanych przez hospicjum domowe i perinatalne oraz Centrum Terapii Cukinia. |
Narodowy Instytut Wolności |
100 000,00 zł |
Informacja dotycząca realizowanych przez organizację pożytku publicznego w okresie sprawozdawczym zamówień publicznych
{Należy wpisać realizowane zamówienia publiczne w rozumieniu ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych {Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.) oraz te, do których nie stosuje się przepisów ww. ustawy, np. zamówienia, których wartość nie przekroczyła wyrażonej w złotych równowartości kwoty 14.000 euro).
- W okresie sprawozdawczym organizacja realizowała zamówienia publiczne – NIE.
- Informacja na temat realizowanych zamówień i kwot otrzymanych na ich realizację.
Informacje uzupełniające
- Wykaz spółek, w których organizacja posiada co najmniej 20% udziałów lub akcji w kapitale zakładowym lub co najmniej 20% ogólnej liczby głosów w organie stanowiącym spółki.
- Wykaz fundacji, których organizacja jest fundatorem:
Fundacja PoMoc, - Informacje o kontrolach przeprowadzonych w organizacji przez organy administracji publicznej w okresie sprawozdawczym.
Lp |
Organ kontrolujący |
Liczba kontroli |
||||||||||
1 |
Regionalne Centrum Polityki Społecznej w Łodzi |
1 |
||||||||||
2 |
Urząd Marszałkowski |
1 |
||||||||||
3 |
Państwowa Stacja Sanitarno−Epidemiologiczna w Łodzi |
1 |
4. Organizacja przeprowadziła badanie sprawozdania finansowego na podstawie ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2OO9 r. Nr 152, poz. 1223, z późn. zm.) lub rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 23 grudnia 2OO4 r. w sprawie obowiązku badania sprawozdań finansowych organizacji pożytku publicznego (Dz. U. Nr 285, poz. 2852) – TAK.
5. Dodatkowe informacje:
BRAK
Czytelny podpis osoby upoważnionej lub podpisy osób upoważnionych do składania oświadczeń woli w imieniu organizacji – Anna Rajska-Rutkowska.
Data wypełnienia sprawozdania: 2024-07-05.